آمادگی دفاعی متوسطه دوم نجف آباد

وبلاگ گروه دفاعی نجف آباد

روز درختکاری؛ طبیعت ما را می خواند ...

هر کدام از ما در طول زندگیمان، چه در کودکی و چه در حال حاضر، خواسته یا ناخواسته، آسیب ها و ظلم هایی به طبیعت روا داشته ایم. ظلم هایی که عمدتا از روی ناآگاهی بوده است.

زمانی که به پارک می رفتیم و یا در دامان طبیعت، کوهنوردی می کردیم، شاید آشغالی بر روی زمین انداخته ایم و یا غیر عمد شاخه درختی را شکسته ایم .اگر برای مدت زمان طولانی تمامی این اتفاقات به ظاهر کوچک را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که چه ظلمی به طبیعت روا داشته ایم.

ظلم در مقابل طبیعتی که سرسبزی و طراوت را برای ما به ارمغان می آورد. طبیعتی که نغمه های زیبای پرندگان در لابه لای شاخه های درختان را نیز به ما یادآور می شود.

برای جبران اشتباهاتمان، احیای طبیعت و بازسازی محیط زیست روز درختکاری بهترین فرصت برای همه ما است تا دین خود را به زمین ادا کنیم.

این هفته، از پانزدهم تا بیست و دوم اسفند ماه، هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است. روز اول این هفته، روز درختکاری است. روزی است که هر کدام از ما با کاشتن تنها یک نهال می توانیم آینده زمین را سبزتر و زیباتر کنیم.

به طور معمول دولت برای این روز خاص برنامه های زیادی با گروه های محافظ محیط زیست برگزار می کند.

دولت با همکاری شهرداری مناطق مختلف، و با در اختیار قرار دادن نهال های مجانی در سطح شهر به علاقه مندان محیط زیست، در امر درختکاری و احیای محیط زیست، کمک شایانی می کند.

اگر با گروه های حافظ محیط زیست همسفر برای کاشت نهال باشید، نکات مهم برای کاشت نهال را نیز آموزش خواهید دید.

یکی از نکات مهمی که برای کاشت نهال باید در نظر بگیرید، خاک مناسب و مرغوب بوده و همچنین بهترین زمان برای کاشتن نهال در روزهای ابری و زمانی که باد کم می وزد، می باشد.

اگر می خواهید قبل از کاشت نهال در این روز، اطلاعاتتان نیز بالا برود، می توانید به یکی از موسسات کشاورزی رفته و با گرفتن نهال مورد علاقه تان، اطلاعات کاشت نهال را نیز از متخصصان گرفته و دین خود را در این روز سبز به طبیعت ادا کنید.

۹۶/۱۲/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
خدیجه سورانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی